نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

نازنین پسر

ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای

در مورد ازدواج (۱)

 

 

دل نوشت:

گاهی اوقات، مایی که ادعای مسلمانیمان گوش فلک را کر کرده است، کارهایی می کنیم که کاملا متضاد با سیره و رفتار پیامبر و امامان است. 

یک نمونه از این موارد این است که خانواده ها امر مقدس ازدواج را با سخت گیری های بسیار به انجام می رسانند یا در بعضی موارد باعث جلوگیری از ازدواج می شوند. 

من نمی خواهم بگویم که برای ازدواج داشتن شرایط مالی ملاک نیست بلکه حرفم این است که چرا ما توقعاتمان را کم نمی کنیم. 

بعضی ها احساس می کنند، فرزندشان هنگام ازدواج همه چیز باید داشته باشد و مراسم عقد و عروسی باید به بهترین شکل برگزار شود.

 

طرح سوال:

آیا بهتر نیست رسم و رسوم ها و باورهای غلط و غیر اسلامی خود را رها کرده و با توجه به رضای خدا و توجه به احادیث و سیره پیامبر و امامان این امر را برای جوانان ساده تر کنیم؟ 

 

این مطلب ادامه دارد ... 


پ ن نازنین پسر:  

۱- با سلام  

منتظر نظرات شما در مورد این مطلب هستم 

۲- نیمه شعبان بر شما عاشقان مبارک. 

 

 

نظرات 12 + ارسال نظر
یونیکورن یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ب.ظ http://silveraster.blogsky.com

سلام سلام.

عیدتون مبارک. تولد زیباشون مبارک...

در مورد پست‌تون... چی میخواید بشنوید؟! باید بگیم *چرا! خیلی بهتره. بله. خوبه. باید ازدواج رو ساده کرد برای جوونا و...* همینا رو میخواید بشنوید؟

خب! بعدش چی؟ آخرش که چی؟ الان نه دخترا توقع‌شون رو از پسرای بیچاره کم می‌کنن. نه پسرا جرات می‌کنن سمت کسی برن برای ازدواج. (خیلی خیلی ببخشیدا! من خیلی دارم خارج از چارچوب‌های خودم حرف می‌زنم امشب. حالا که دارم میگم بذارید چیزی توو دلم نمونه!) از طرفی هم از راه همین دوستی‌های اروپایی در حال بومی‌سازی (!) فهمیدن چه‌جوری می‌تونن نیازهاشونو تامین کنن. دیگه چرا تعهد به زندگی و یه آدم دیگه؟! دیگه چرا چسبیدن به یه چارچوب به نام خانواده؟!

به نظرم این یه رابطه‌ی *اگر و فقط اگر* هستش. دو طرفه‌ست. از هر طرفی، به طرف دیگه میشه رسید.

حالا که ازدواج سخته، این ارتباطات گسترش پیدا می‌کنه. و چون این ارتباطات گسترش پیدا کرده، ازدواج کمتر اتفاق میفته.

اینم بندازیم تقصیر تربیت‌های داغون خانوادگی، تعالیم آموخته‌شده در برنامه‌های مقدس ماهواره، عدم مدیریت صحیح جوانان و اوقات فراغات‌شون توسط *از خودشون و خانواده‌شون گرفته تا خود خود دولت!* و خیلی دلایل دیگه!

من جدا به نظام آموزشی ایران انتقاد دارم! اینم بگم که نگفته از دنیا نرم. جای خیلی از درس‌ها توش خالیه. و خیلی درس‌ها هم اضافی هستن!!

شاد زی آقا! بگذریم.

سلام

نظرتون بسیار عالی بود و من کاملا موافقم

شاید شما حرفهای پست های بعدی من رو جلو جلو گفته باشید

تشکر

حاج علی دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ب.ظ http://akherat.persianblog.ir

سلام عزیز دل برادر
اگر بنا باشد که ما سیره ائمه هدی و معصومین علیهم السلام را سیره خود قرار دهیم که اینهمه مشکل و مکافات نداشتیم .
اینکه با زبان می گوئیم و در عمل کم می آوریم به دلیل کم هزینه بودن زبان و پر هزینه بودن عمل است .
ای کاش آنهائی که خواسته و ناخواسته با این سختگیریهایشان موجب ازدواج دیر هنگام جوانان می شوند روزی درک کنند که در گناه هر یک از این جوانان شریک خواهند بود و عذاب الهی دامن آنها را نیز خواهد گرفت .
به امید آن روز
ضمنا اعیاد شعبانیه بر شما مبارک باد

سلام

خیلی مخلصیم

حرف شما هم بسیار زیبا و به جا بود

امیدوارم همان قدر که بلدیم سخن بگوییم اهل عمل باشیم

حاج حمید دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:37 ب.ظ http://hajhamid.com

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر بزرگوار

مـژده‌ی آمـدنت قیمـت جـان می‌ارزد
تاری از موی تو آقـا به جهـان می‌ارزد
السلام علیک یا صاحب الزمان
بهترین هدیه به امام زمان عج ترک یک گناه است

میلاد مهدی(عج)، تصنیف سرخ ترانه های انتظار، بر شما و عموم مسلمین جهان مبارک باد!

در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) موفق و مستدام باشید

یا علی مدد ... التماس دعا

با سلام

با آمدنتون من رو خوشحال کردید

ehghe asemuni سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.bargesabz72.blogfa.com


salaaam mamnun az matalebetun..in neveshtatun ham kheyli zibast (ya ghaeme ale mohamad) ensha lah movafagh bashid

مدیریت استاد دانشمند چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ق.ظ http://www.ostad-daneshmand.tk

سلام
ممنون از بازدیدت
مطالبات جالبه
با چه اسمی میتونم لینکتون کنم؟
راستی سایت هواد اران استاد دانشمند را ویرایش کن
www.ostad-daneshmand.tk
ممنون

مروارید عرفان چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:41 ب.ظ http://sadafe-darya.blogfa.com

سلامی به گرمای آفتاب
کاملا بجا و منطقی مطرح کرده ای ، متاسفانه اکثر خانواده ها با چشم و هم چشمی برای جوانان ایجاد مشکل کرده اند .
ضمن تهنیت میلاد منجی عالم بشریت ، ترا به همراهی و همدلی

فرامیخوانم ، چرا که همدلی از هم زبانی خوشتر است !

چون همیشه برایت آرزوی بهترینها را دارم

وحید رضا چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ب.ظ http://fatemeyoon.blogfa.com

سلام
داداشی خودت رو عشقه
نرود میخ آهنین در سنگ
خودت رو خسته نکن
بعضی ها رو خدا خودش هم بعد از خلقتشون ....
اون چند تا دونه هم که استثنا شدن ،دیگه تکرار نخواهد شد
راستی راجع به سوالت من هم مثل خودتم اگه کشفش کردی من رو هم خبر کن

سلام گرامی

من سعی خودم رو می کنم و حرفم رو می زنم ... حالا اگه بتونم رو یه نفر هم تاثیر بذارم برام یه دنیا ارزش داره ...

میثم جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ب.ظ

سلام آقا رضا
نمی دونم چه جذابیتی داره این بحث که وقتی سر صحبت باز شه هر کسی در این زمینه نظریه های متعدد حالا خوب یا بد داره شاید چون شتریه که در خونه هرکسی می خوابه و از اونجا که شتر سواری دولا دولا نمیشه باید از قبل در موردش خوب فکر کرد و از اونجا که شتر در خواب بیند پنبه دانه همه یه جورایی بحث عقلی رو با احساسات قاطی میکنن...

سلام

خیلی نظر با حالی بود

بله ... مشکل اصلی اینه که خیلی ها به جای اینکه با عقلشون همسر آیندشون رو انتخاب کنن با احساسشون اینکار رو انجام می دن ...

یه دوست قدیمی شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام رضا جان
خیلی دلم میخواست به چند تا از کامنت هائی که برات گذاشتن و مطلبی که خودت گذاشتی جواب بدم اما حالا شرایطم طوریه که اگه شروع کنم حالا حالاها تموم نمیشه و ممکنه به خیلی ها هم بر بخورده . بحثت جالبه ولی جای بحثهای بیشماری داره .........

سلام

لطف می کردید معرفی می کردید بهره می بردیم!!!

مروارید عرفان یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ق.ظ http://sadafe-darya.blogfa.com

با سلاتمی دگر بار

خوشحال از حضور پرمهرت ! موفق باشی

ریحانه دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:58 ب.ظ http://taranomeeshgh.blogfa.com

سلام .انقدر گفتین ازدواج خویه بدویین ازدواج کنین ما هم دست به کار شدیم حالا که گدرم مجدد به اینجا افتاد میبینم که یه جورایی بوی جا زدن از گوشه گوشه ی نوشته هاتون میاد.با حرفاتون موافقم.سر همین مسائل هم نزدیک بود ازدواج ما هم بهم بخوره اما خدا رو شکر هم من هم همسرم دوتامون با کم کردن توقعات بیخودمون یه زندگیه خوب و شیرین رو داریم تجربه میکنیم.دختر و پسر اگه تو عمل واقعا رو اعتقاداتشون بمونن این همه مشکل براشون پیش نمیاد.موفق باشین.

با سلام

آخر نفهمیدم موافق مطلبم بودید یا مخالف

این تیکه از حرفتون ( حالا که گذرم مجدد به اینجا افتاد میبینم که یه جورایی بوی جا زدن از گوشه گوشه ی نوشته هاتون میاد ) ایهام داره!!!

آقا محسن چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:58 ب.ظ http://ethics.blogfa.com

سلام رضای نازنین.

اسلام آوری در مقام سخن ساده است و مسلمونای زبانی زیادی تو دنیا زندگی می کنن. اما چیزی که باعث شده اسلام حقیقی در جهان امروزی نمود نداشته باشه، عمل نکردن به حقایق و دستورالعمل‌های اسلامه.

این ساده زیستی‌ای رو که شما می‌گی، مدت‌هاست از یاد همه‌ی ما رفته. البته خوب‌های زیادی، همین گوشه و کنار، تو همسایگی من و شما زندگی می‌کنن، اما جبر زمان باعث می‌شه اونها هم رنگ جامعه رو بگیرن و به ناچار رو به زرق و برق دنیا بیارن.

شاید اگر همه‌ی ما بخوایم، اگر ما بخوایم که فرزندانمون اسلامی‌تر زندگی کنن، بتونیم ساده زیستی و خوب زیستن رو تو دل نسل‌های آینده رشد بدیم تا جوونه‌های اسلام ناب از دل نسل فرزندای ما سبز بشه.

به حق مطلب موجز و رسایی نوشته بودی

موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد